- » Pełnomocnik Dziekana ds. kierunku dziennikarstwo i kultura mediów
- » Toki studiów
- » Program studiów pierwszego stopnia
- » Program studiów drugiego stopnia
- » Program wyrównawczy dla studentów drugiego stopnia
- » Zagadnienia na egzamin końcowy studia pierwszego stopnia
- » Zagadnienia na egzamin końcowy studia drugiego stopnia
A
A
A
Dydaktyka » Zagadnienia na egzamin końcowy studia pierwszego stopnia
Zagadnienia na egzamin końcowy studia pierwszego stopnia
- System medialny w Polsce.
- Wybrane modele systemów medialnych na świecie.
- Wybrane teorie komunikowania masowego.
- Pojęcie i specyfika współczesnego dyskursu medialnego.
- Etyka w zawodzie dziennikarza.
- Cechy dziennikarstwa internetowego
- Podstawowe zasady etyki komunikacji.
- Metody badania tekstów medialnych.
- Główne czynniki polityczno-społeczne, kulturowe wpływające na przemianę języka mediów po 1989 roku.
- Dziennikarskie gatunki publicystyczne.
- Dziennikarskie gatunki informacyjne.
- Gatunki dziennikarstwa internetowego.
- Infotainment -termin, przejawy w wypowiedziach dziennikarskich.
- Największe i najpopularniejsze portale społecznościowe: YouTube, Instagram, Facebook, Twitter (aspekt socjologiczny i psychologiczny).
- Blog i jego typologie. Blog w praktyce dziennikarskiej.
- Główne tendencje w języku współczesnych mediów
- Zjawisko potocyzacji języka w mediach.
- Tytuł/ nagłówek tekstu prasowego i internetowego -definicje, cechy, rodzaje.
- Lid -definicja, rodzaje lidów, funkcje.
- Wyróżniki prasy opiniotwórczej.
- Wyróżniki prasy tabloidowej. Zjawisko tabloidyzacji w mediach.
- Agenda setting, ramowanie (framing) -definicja pojęć, wpływ na kształtowanie przekazu medialnego
- Perswazja, manipulacja, wartościowanie i ich przejawy w tekstach medialnych.
- Stereotypy w komunikacji medialnej -wybrane przykłady.
- Nieetyczne zachowania komunikacyjne w mediach (agresja językowa, mowa nienawiści, etykietowanie, stygmatyzacja itp.).
- Nieetyczne zachowania w komunikacji internetowej (hejt, mowa nienawiści itp.).
- Cechy, funkcje i formy kultury popularnej.
- Cechy i typy komunikacji językowej w Internecie i ich cechy.
- Zjawisko cyberkultury XXI wieku.
- Struktura i funkcjonowanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
- Metody budowania wizerunku w mediach.
- Cele, formy i funkcje komunikacji interpersonalnej.