Dla kandydatów » Sylwetka absolwenta drugiego stopnia (studia magisterskie)
Ogólna sylwetka absolwenta
Studia II stopnia, dziennikarstwo i kultura mediów
Absolwent studiów II stopnia dziennikarstwo i kultura mediów przede wszystkim pojmuje i zna specyfikę mediów i środków masowego przekazu. Jest zorientowany w funkcjonowaniu zarówno informacji i nośników tradycyjnych, takich jak prasa, radio, telewizja, jak też współczesnych i medialnych, jak Internet czy w ogóle media w dobie symulacji elektronicznej.
Studia na kierunku dziennikarstwo i kultura mediów zapewniają kształcenie uniwersyteckie, pogłębiające wiedzę teoretyczną i warsztatową w zakresie działania mediów jak również zarządzania nimi. Pozwalają studentowi zrozumieć swoistość uwarunkowań międzynarodowych, kulturowych czy technologicznych w kontekście komunikowania społecznego.
Studia II stopnia skierowane są głównie do osób interesujących się mediami, szeroko pojmowanym dziennikarstwem czy nowoczesną komunikacją. W obszarze kierunku dziennikarstwo i kultura mediów poruszane są też zagadnienia polityki (regionalnej, ogólnopolskiej i światowej), kwestie kultury czy public relations. To kierunek dla osób otwartych na świat i kreatywnych.
Cykl zajęć jak i specjalistycznych warsztatów pozwoli studentowi zdobyć i uzupełnić wiedzę z szeroko rozumianego dziennikarstwa i mediów, jak również stworzy możliwość rozwoju w kontekstach problematyk kulturowych czy wreszcie etycznych.
Specjalności w ramach kierunku studiów:
Rzecznik prasowy i specjalista PR
Dziennikarstwo prasowe i radiowe
Sylwetka absolwenta
Studia II stopnia, dziennikarstwo i kultura mediów
Specjalność: rzecznik prasowy i specjalista PR
Absolwent dziennikarstwa i kultury mediów II stopnia o specjalności rzecznik prasowy i specjalista PR posiada ogólne wykształcenie humanistyczne, ze szczególnym uwzględnieniem
rzecznika prasowego i specjalisty PR. Absolwent kończąc studia rozporządza wiedzą pozwalającą na zrozumienie zjawisk i procesów politycznych oraz kulturowych zachodzących we współczesnym świecie. Zarówno na poziomie globalnym, jak też regionalnym i lokalnym. Ukończenie specjalności rzecznik prasowy i specjalista PR, zdobyta teoria jak i praktyka pozwolą, oprócz doświadczenia i kwalifikacji, poszerzyć również sprawność w zakresie nawiązywania kontaktów z wszelakimi instytucjami. Absolwent jest zatem w stanie reprezentować instytucje bądź organizacje - jest jednocześnie odpowiedzialnym i kompetentnym za całość informacji, które przedostają się do mediów. Będąc przedstawicielem public relations, zna i potrafi czynić selekcje i wybrać skuteczne strategie kontaktu z mediami. Czyni to zarówno poprzez konferencje, wydarzenia medialne, kontakt z dziennikarzami, eventy, jak i redagowanie różnorakich artykułów sponsorowanych. Również postępowanie w tzw. sytuacjach kryzysowych nie powinno stanowić dla niego problemu.
Kończąc studia II stopnia ze specjalnością rzecznik prasowy i specjalista PR, absolwent będzie posiadał umiejętności, które pozwolą mu na podjęcie pracy i zatrudnienie w:
- administracji publicznej
- biurach rzecznika prasowego
- sztabach wyborczych
- sektorze medialnym
- agencjach reklamowych i promocyjnych
- agencjach public relations
- partiach politycznych i organizacjach pozarządowych
- korporacjach
- fundusze unijne
- małych i średnich firmach
- instytucje europejskie
- jako ekspert w instytucjach politycznych i biznesowych
Sylwetka absolwenta
Studia II stopnia, dziennikarstwo i kultura mediów
Specjalność: dziennikarstwo prasowe i radiowe
Ukończenie specjalności dziennikarstwo prasowe i radiowe na kierunku dziennikarstwo i kultura mediów daje wykształcenie nie tylko medialne i dziennikarskie ale też ogólne wykształcenie humanistyczne oraz podstawową wiedzę z zakresu nauki o języku i kulturze. Student rozumie i umie analizować zjawiska i procesy zachodzące w świecie współczesnym - zarówno w kontekście polityki jak i kultury. Posiada wiedzę o współczesnym społeczeństwie i praktyczną umiejętność w zakresie komunikacji społecznej. Potrafi posługiwać się nowymi technologiami w zakresie mediów ze szczególnym uwzględnieniem prasy i radia.
Absolwent zorientowany jest w wiedzy teoretycznej i praktycznej, którą umie zastosować, w szeroko pojmowanych środkach masowego przekazu, sektorze publicznym, jak również w instytucjach kulturalnych. Dysponuje łatwością zarówno kreacji jak też planowania strategicznego, które może wykorzystać w rozmaitych organizacjach. Student posiadł umiejętność interpretowania zjawisk politycznych, społecznych i kulturowych. Kończący studia II stopnia potrafi budować daną markę, strategię komunikacyjną bądź wizerunek wybranej instytucji itp.
Absolwent studiów II stopnia na kierunku dziennikarstwo i kultura mediów, o specjalności prasa, radio będzie posiadał umiejętność, która pozwoli mu na podjęcie pracy i zatrudnieniu w:
- środkach masowego przekazu
- sektorze publicznym
- organizacjach non-profit
- sektorach małych i średnich przedsiębiorstw
- działach promocji różnych instytucji
- redakcjach czasopism
- redakcjach radia i telewizji